مجوزهای قبل چاپ کتاب

چاپ کتاب در نشر کتیبه ماندگار شامل مراحل زیر می شود

✔ تحویل متن کتاب در قالب فایل word به انتشارات.

✔ بررسی کلی و اجمالی متن کتاب توسط هیئت تحریریه و تایید یا رد آن به جهت همخوانی و یا عدم همخوانی با سیاست های انتشارات و همچین اعتبار علمی و نگارشی متن.

✔ در صورت نیاز ارجاع متن به ویراستار.

✔ صفحه آرایی متن کامل شده بدون نیاز به تغییر در نرم افزار تخصصی ایندیزاین.

✔ ادیت و ویرایش متن وصفحه آرایی، در صورت نیاز (بررسی توسط ویراستار و نویسنده) و تایید نهایی.

✔ بارگذاری فایل کتاب در سامانه جهت دریافت مجوزهای قانونی و مورد تأیید سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می باشد.

مجوزهای قانونی شامل موارد زیر میباشد

مجوزهای قانونی

گرفتن شابک

مجوزهای قانونی

صدور فیپا

مجوزهای قانونی

مجوز قبل از چاپ

مجوزهای قانونی

مجوز طرح جلد کتاب

مجوز بعد از چاپ

مرحله اعلام وصول و مجوز پخش

گرفتن شابک

شابک به انگلیسی ISBN مخفف عبارت انگلیسی (International Standard Book Number) که به اختصار به آن شماره استاندارد بین المللی کتاب گفته می‌شود به عنوان اولین مجوز رسمی برای چاپ کتاب شناخته می‌شود. این کد شامل یک شماره 13 رقمی منحصر به فرد برای هر کتاب و نویسنده آن است که در بازار هر کتاب با این کد شناسایی و قابل جستجو و پیگیری است.
به هر کتاب یک شابک می دهند، که اگر مجدد کتاب به چاپ رسید، تغییر داده نمی شود.
مزایای اخذ شابک را می توان دلایل زیر دانست: سهولت جستجوی کتاب بدون دانستن نام کتاب، نویسنده و ناشر کتاب. آسان‌تر شدن فرآیند انبارگردانی، فروش و توزیع کتاب. سهولت کنترل موجودی کتاب‌ها در انبار و ارزیابی دقیق و سریع آمار تولید و فروش در مراکز توزیع و فروش کتاب. آسان نمودن فرآیند گردش امانت کتاب در کتابخانه‌ها. جست‌وجو و سفارش دقیق یک کتاب خاص.

صدور فیپا

در چاپ کتاب، اخذ مجوز فیپا می‌باشد. هر کتابی برای عرضه در بازار کتاب و انتشار نیاز دارد که یک فهرست توصیفی و تحلیلی برای چاپ در شناسنامه‌ی کتاب داشته باشد. فیپا، (مخفف: فهرست نویسی کتاب پیش از چاپ)، یک فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی کتاب، برای درج در صفحه‌ی اول کتاب، پیش از چاپ می‌باشد. درواقع هنگامی که شما یک فیپا تهیه می‌کنید، اطلاعات کتاب شما به منظور شناسایی و بازیابی بر مبنای استانداردها و قوانین و ضوابط بین المللی، پیش از انتشار کتابتان، ثبت می‌شود. مزایای اخذ فیپا را می‌توان دلایل زیر دانست: یکدستی‌ و هماهنگی‌ فهرست نویسی‌،  جلوگیری‌ از انجام‌ کار تکرار‌ی، افزایش‌ سرعت‌ بازیابی‌ منابع‌ در کتابخانه‌ها، تسریع‌ امر اشاعه اطلاعات‌ و افزایش‌ سرعت‌ گردش‌ اطلاعات‌.